Thursday, April 10, 2008

IR Reconciliation Meeting

This report is extracted from my Laporan Pembuangan Kerja Di Bawah Seksyen 20 Akta Perhubungan Perusahaan 1967 Rujuk Fail: JPP (PAH) SEK 20 184/2006 I prepared for the Ketua Pengarah, Jabatan Perhubungan Perusahaan, (Kementerian Sumber Manusia), Tingkat 7, Wisma Persekutuan, 25532 Kuantan, Pahang Darul Makmur on the 16.8.2006

Pada 2 Ogos 2006 rundingan dijalankan di pejabat JPPP dikendali Ketua Pengarah JPPP Encik August Buma, Cryovac diwakili saudara Fairuz dan saudari Irene, manakala saya hadir seorang. Pegawai representasi JPP mendapati pemberhentian kerja saya telah terjadi secara terpaksa – Forced Resignation. Kemudiannya saya diberitahu majikan akan mengambil balik kerja dengan tiada apa-apa kerugian dengan syarat. Syaratnya ialah saya perlu pulangkan semua wang pampasan yang telah saya terima untuk membolehkan saya mula bekerja dan majikan akan membayar balik 2 bulan gaji yang sudah tertunggak. Saya akur kepada keputusan JPP. Majikan mengeluarkan surat tawaran Reinstatement (Lampiran 4) dan juga Memorandum Persetujuan yang telah mereka sediakan. Kami menyemak kedua-duanya dan surat Reinstatement saya terima dan Memorandum Persetujuan (No. rujukan Fail JPP (PAH) SEK 20 184/2006) (Lampiran 5) ditanda tangani semua pihak.

No comments: